[…]
4. Επειδή, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του ν. 3889/2010, όλες οι πράξεις, με τις οποίες κυρώνονται οι αναρτηθέντες δασικοί χάρτες, αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, κατά των οποίων χωρεί αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Υπόκεινται, επομένως, σε αίτηση ακυρώσεως, τόσο οι πράξεις κύρωσης που εκδίδονται κατά το άρθρο 17 του ν. 3889/2010 και αφορούν το μέρος των αναρτηθέντων δασικών χαρτών που δεν έχει αμφισβητηθεί με την άσκηση αντιρρήσεων, όσο και οι πράξεις κύρωσης που εκδίδονται δυνάμει του άρθρου 19 του ίδιου νόμου, δηλαδή μετά την εξέταση των αντιρρήσεων που ασκήθηκαν από τους ενδιαφερομένους και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, μετά τη διόρθωση των χαρτών σύμφωνα με όσες από τις αντιρρήσεις έγιναν δεκτές, ως προς τις οποίες (πράξεις), άλλωστε, η δυνατότητα ασκήσεως αιτήσεως ακυρώσεως προβλέπεται ρητώς από το άρθρο 19 παρ. 4 του ν. 3889/2010. Εξάλλου, οι κατά τα άρθρα 15 και 16 του ίδιου νόμου αντιρρήσεις, οι οποίες δεν στρέφονται κατά διοικητικής πράξης, αλλά κατά αναρτηθέντων δασικών χαρτών που υπόκεινται σε κύρωση, δεν συνιστούν, προεχόντως για τον λόγο αυτό, ενδικοφανή προσφυγή, κωλύουσα, κατά το άρθρο 45 παρ. 2 του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8) την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως. Εάν οι εν λόγω αντιρρήσεις ασκηθούν και απορριφθούν από την ΕΠ.Ε.Α., η νομιμότητα της απόρριψής τους αμφισβητείται με αίτηση ακύρωσης που στρέφεται όχι κατά της απορριπτικής απόφασης της ΕΠ.Ε.Α., που δεν είναι αυτοτελώς εκτελεστή, αλλά κατά της πράξης με την οποία κυρώνεται ο δασικός χάρτης κατά το άρθρο 19 του ν. 3889/2010, αφού η άσκηση αντιρρήσεων δεν επιτρέπει να συμπεριληφθούν οι αμφισβητούμενες εκτάσεις στο δασικό χάρτη που κυρώνεται κατά το άρθρο 17. Αντικείμενο ακυρωτικού ελέγχου, στην περίπτωση αυτή, είναι η αιτιολογία απόρριψης των εν λόγω ισχυρισμών, η οποία προκύπτει, μεταξύ άλλων, από το διοικητικό φάκελο που θα έχει σχηματισθεί κατά την εξέταση των αντιρρήσεων (ΣτΕ 156, 1120/2019, 1412/2019 επταμ, βλ. σχετικώς και ΣτΕ 1855-1858/2019, 1810/2018 επταμ., 554/2018, 2938, 1544/2017).
5. Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, στις 28.11.2012 αναρτήθηκε ο δασικός χάρτης, μεταξύ άλλων, της Τοπικής Ενότητας […] Κατά του εν λόγω δασικού χάρτη ο αιτών άσκησε τις […] αντιρρήσεις, κατά το μέρος που γεωτεμάχιο, φερόμενο ως ιδιοκτησίας του, […] εμφανίζεται ως αναδασωτέα έκταση. Στη συνέχεια, με την […] απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης [….] ο ως άνω χάρτης κυρώθηκε μερικώς, ως προς τα τμήματά του για τα οποία δεν ασκήθηκαν αντιρρήσεις […] Ακολούθως, εκδόθηκε η ήδη προσβαλλόμενη […] απόφαση της Επιτροπής Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.) της Τοπικής Ενότητας […] με την οποία απορρίφθηκαν οι αντιρρήσεις του αιτούντος. […] Κατόπιν των ανωτέρω, στην προκειμένη περίπτωση, εφόσον δεν έχει ακόμη κυρωθεί ο δασικός χάρτης, κατά το μέρος που αφορά τις εκτάσεις ο χαρακτηρισμός των οποίων αμφισβητήθηκε με την άσκηση αντιρρήσεων, απαραδέκτως προσβάλλεται, ως στερουμένη εκτελεστού χαρακτήρα, η ως άνω […] απόφαση της Επιτροπής Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.) […] Τούτο δε, ανεξαρτήτως εάν θα μπορούσε, τυχόν, να θεωρηθεί ως συμπροσβαλλόμενος ο εν λόγω δασικός χάρτης, σε περίπτωση που εξεδίδετο μετά την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως κατά της ρητώς προσβαλλομένης αποφάσεως για την απόρριψη των αντιρρήσεων.