ΣτΕ Ολ 1046/2024: Έγκριση από την ΕΕΤΤ Τεύχους Προκήρυξης για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος [ζώνες 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz] δεν παραβιάζει την οδηγία 2001/42 και την αρχή της προφύλαξης

ΣτΕ Ολ 1046/2024
Πρόεδρος: Δ. Σκαλτσούνης, Πρόεδρος ΣτΕ
Εισηγητής: Ο. Παπαδοπούλου, Σύμβουλος της Επικρατείας

Έγκριση από την ΕΕΤΤ Τεύχους Προκήρυξης για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος [ζώνες 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz] δεν παραβιάζει την οδηγία 2001/42 και την αρχή της προφύλαξης

Με έννομο συμφέρον ασκείται αίτηση ακυρώσεως από φυσικά πρόσωπα που προβάλλουν ότι είναι κάτοικοι περιοχών όπου προβλέπεται η εγκατάσταση και λειτουργία δικτύου 5G και ότι από την ανάπτυξη του δικτύου υφίσταται κίνδυνος βλάβης της υγείας και του περιβάλλοντος, λόγω της έκθεσης σε Η/Μ ακτινοβολία. Το ΣτΕ έλαβε υπόψη ότι η προσβαλλομένη προβλέπει υποχρεώσεις γεωγραφικής και πληθυσμιακής κάλυψης ως προς την ανάπτυξη του δικτύου, τη σχέση μεταξύ των ζωνών του ραδιοφάσματος και της τεχνολογίας 5G και τα στοιχεία που προσκόμισαν οι αιτούντες προς απόδειξη των ισχυρισμών τους [αντίθετη μειοψηφία τριών μελών].

Η προσβαλλομένη προβλέπει μεν υποχρέωση ανάπτυξης δικτύου και καθορίζει ένα πλαίσιο που ενδέχεται να αφορά και μελλοντικές άδειες “έργων” της υποκατηγορίας Α2, δεν θεσπίζει όμως σημαντικό σύνολο κριτηρίων και προϋποθέσεων για την σχετική αδειοδότηση προς ανάπτυξη του δικτύου. Το κύριο περιεχόμενό της συνίσταται σε καθορισμό γενικών στόχων γεωγραφικής και πληθυσμιακής κάλυψης, ποιότητας και ταχύτητας των υπηρεσιών. Προς επίτευξη των στόχων αυτών, ο κάτοχος του δικαιώματος χρήσης ζώνης ραδιοφάσματος αναπτύσσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα, με βάση την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας και σε συμμόρφωση προς τη νομοθεσία για την εγκατάσταση και λειτουργία πάρκων κεραιών, κομβικών σταθμών και σταθμών βάσης· η νομοθεσία αυτή συνιστά το συνεκτικό πλαίσιο κριτηρίων και προϋποθέσεων για την αδειοδότηση στοιχείων του δικτύου. Συνεπώς, η προσβαλλομένη δεν αποτελεί “σχέδιο και πρόγραμμα”, το οποίο καθορίζει το πλαίσιο για μελλοντικές άδειες έργων, κατά την έννοια της οδηγίας 2001/42/ΕΚ [αντίθετη μειοψηφία τεσσάρων μελών].

Με την κ.υ.α. 53571/3839/2000 τέθηκαν περιορισμοί και επίπεδα αναφοράς για την έκθεση του κοινού σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία, αφού ελήφθη υπόψη η Σύσταση 1999/519/EΚ. Στην κ.υ.α. αυτή παραπέμπει η νομοθεσία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και ο ν. 4635/2019, που προβλέπουν σημαντικά αυστηρότερα όρια και περιέχουν ειδικές ρυθμίσεις για την προστασία της παιδικής ηλικίας και ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού με ακόμη αυστηρότερα όρια. Οι οδηγίες, έτους 1998, της Διεθνούς Επιτροπής Προστασίας από μη Ιοντίζουσα Ακτινοβολία (ICNIRP), που ελήφθησαν υπόψη για την Σύσταση 1999/519/EΚ, αντικαταστάθηκαν από οδηγίες έτους 2020 χωρίς μεταβολή για τις επίμαχες ζώνες συχνοτήτων. Συνεπώς, το σύστημα ρυθμίσεων της εθνικής νομοθεσίας δεν αντίκειται στις συνταγματικές διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, ούτε στις αρχές της πρόληψης και της προφύλαξης.

https://www.adjustice.gr/webcenter/portal/ste/apofaseis?contentID=DECISION-TEMPLATE1720675077877&_afrLoop=3516061229528773#!%40%40%3F_afrLoop%3D3516061229528773%26centerWidth%3D65%2525%26contentID%3DDECISION-TEMPLATE1720675077877%26leftWidth%3D0%2525%26rigthWidth%3D35%2525%26showFooter%3Dfalse%26showHeader%3Dtrue%26_adf.ctrl-state%3D1726ttguq4_45

 


Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *