ΣτΕ Γ΄ Τμ. 1927/2018- http://www.humanrightscaselaw.gr/

Αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας – Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Ειδική ρύθμιση υπέρ των υποψηφίων νησιών που επλήγησαν από σεισμό – Διάκριση μεταξύ των υποψηφίων των νήσων αυτών
(Α) Σε εντελώς εξαιρετικές περιπτώσεις αιφνίδιων γεγονότων, όπως είναι τα περιστατικά φυσικών καταστροφών, όταν αυτά λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο εξέλιξης της εξεταστικής διαδικασίας για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή σε στενή χρονική συνάφεια με το πλαίσιο αυτό, με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία και οι συνθήκες απόδοσης των υποψηφίων να διαταράσσονται σοβαρά, δεν αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 16, 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος η κατ’ εξαίρεση θέσπιση αποκλίσεων υπέρ των υποψηφίων των πληττόμενων περιοχών, με την προσθήκη μικρού αριθμού θέσεων εισακτέων μόνον για τις πληττόμενες κατηγορίες, χωρίς να θίγονται τα δικαιώματα των υπόλοιπων υποψηφίων και υπό την προϋπόθεση ότι για την κάλυψη των πρόσθετων θέσεων εισακτέων ισχύουν τα κριτήρια αξιολόγησης που αφορούν όλους τους υποψήφιους.
(Β) Η πρόβλεψη ειδικού ποσοστού 1,50% επιπλέον του αριθμού των εισακτέων, που χορηγείται με την προσβαλλόμενη ΥΑ στους μαθητές και αποφοίτους των ημερήσιων ΓΕΛ των νήσων Λέσβου, Χίου, Οινουσών και Ψαρών, οι οποίοι έλαβαν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2016 – 2017, δεν αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της ισότιμης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάλογα με την αξία κάθε υποψηφίου, δεδομένου ότι πρόκειται για προσθήκη μικρού αριθμού θέσεων, οι οποίες διατίθενται αποκλειστικά στους υποψήφιους των περιοχών που έπληξε η σεισμική και μετασεισμική δραστηριότητα και από τις οποίες δεν επηρεάζονται τα δικαιώματα των υπόλοιπων υποψηφίων. 
(Γ) Περαιτέρω, από την ΚΥΑ περί οριοθέτησης των σεισμόπληκτων περιοχών, στην οποία η νήσος Χίος δεν χαρακτηρίσθηκε ως σεισμόπληκτη για τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, αλλά και από το γεγονός ότι η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων αναβλήθηκε δύο φορές στα εξεταστικά κέντρα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου (14.6.2017 και 16.6.2017), εκτός των εξεταστικών κέντρων Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, και μία μόνο φορά στα εξεταστικά κέντρα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου (14.6.2017), προκύπτει ότι οι οι νήσοι Λέσβος και Χίος δεν τελούσαν υπό τις ίδιες συνθήκες από την άποψη της επιρροής του σεισμικού φαινομένου και των επιπτώσεων της σεισμικής δραστηριότητας. Συνεπώς, η προσβαλλόμενη απόφαση, με την οποία καθορίσθηκαν διαφορετικοί συντελεστές για την κάλυψη των παραπάνω επιπλέον θέσεων, και, συγκεκριμένα, καθορίσθηκε αυξημένος συντελεστής (1,20) για τους υποψηφίους της νήσου Λέσβου, έναντι συντελεστή 1,00 για τους υποψηφίους των νήσων Χίου, Οινουσών και Ψαρών, δεν αντίκειται στις πιο πάνω συνταγματικές αρχές, εφόσον, για τις επίμαχες επιπλέον θέσεις, δίδεται, μέσω των συντελεστών, προβάδισμα στους υποψηφίους των περιοχών που επλήγησαν σε μεγαλύτερο βαθμό από τη σεισμική δραστηριότητα και οι οποίοι, συνεπώς, δεν τελούν υπό τις ίδιες συνθήκες με τους υπόλοιπους υποψηφίους για τις ίδιες θέσεις, ενώ, περαιτέρω, ο ειδικότερος καθορισμός της τιμής του συντελεστή ανήκει στην ανέλεγκτη ακυρωτικά ουσιαστική εκτίμηση της Διοίκησης.

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *