ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΠΡΑΞΗ 2/2024
της Επιτροπής του άρθρου 1 του ν. 3900/2010
Η Επιτροπή του άρθρου 1 του ν. 3900/2010, αποτελούμενη από την Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας Ευαγγελία Νίκα, τον αρχαιότερο Αντιπρόεδρο Ιωάννη Γράβαρη και την Αντιπρόεδρο του καθ’ ύλην αρμόδιου Τμήματος Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου.
Αφού έλαβε υπ’ όψιν:
α) το άρθρο 1 του ν. 3900/2010,
β) την από 11.1.2024 (ΠΑ2/11.1.2024) αίτηση της Ένωσης Εταιρειών υπό την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΕΝΕΡΓΟΝ Α.Τ.Ε. – ΑΦΟΙ ΜΑΝΑΒΑΚΗ ΟΕ» και των μελών της, με την οποία ζητείται, κατ’ επίκληση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010, να εισαχθεί προς εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ακυρώσεως-αναστολής του άρθρου 372 του ν. 4412/2016 που εκκρεμεί ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης με αριθμό καταχώρισης ΑΚ19/11.1.2024/ΕΑΥ:2024001447. Με την εν λόγω αίτηση η αιτούσα ένωση, συμμετέχουσα στον διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου κατασκευής έργου που προκηρύχθηκε από τον Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης, και τα μέλη της ζητούν την ακύρωση α) της 11/2024 απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) περί απορρίψεως της προδικαστικής της προσφυγής, με την οποία αμφισβήτησε τη νομιμότητα συμμετοχής δύο διαγωνιζομένων εταιρειών και β) της 236/2023 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, καθ’ ο μέρος έκρινε αποδεκτές τις προσφορές των εν λόγω εταιρειών. Με την υπό κρίση αίτηση προβάλλεται ότι με την εκκρεμή αίτηση ακυρώσεως-αναστολής τίθενται νομικά ζητήματα ευρύτερου ενδιαφέροντος, τα οποία όπως προσδιορίζονται στην αίτηση, είναι τα ακόλουθα: 1) Έχει το άρθρο 78 παρ. 1 εδ. β΄ του ν. 4412/2016 την έννοια ότι οι τρίτοι φορείς, στις ικανότητες των οποίων στηρίζεται ο προσφέρων οικονομικός φορέας ως προς τους τίτλους σπουδών, τα επαγγελματικά προσόντα και την επαγγελματική εμπειρία, οι οποίοι πρέπει να εκτελέσουν τις εργασίες ή τις υπηρεσίες για τις οποίες απαιτούνται οι συγκεκριμένες ικανότητες, καθίστανται υποχρεωτικά και υπεργολάβοι; 2) Έχει το άρθρο 79 του ν. 4412/2016 την έννοια ότι οι οικονομικοί φορείς που συμμετέχουν σε διαγωνισμό δεν δικαιούνται να προβάλλουν ισχυρισμούς που στρέφονται κατά της συμμετοχής ανταγωνιστών τους, εφ’ όσον η δήλωση στο ΕΕΕΣ είναι τυπικά πλήρης, ακόμη και αν γνωρίζουν εξ άλλης αιτίας ότι η δήλωση αυτή δεν είναι ακριβής; 3) Έχουν τα άρθρα 346 παρ. 1, 360, 367 παρ. 1 και 372 του ν. 4412/2016 την έννοια ότι σε περίπτωση ακύρωσης απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ που απέρριψε λόγο προδικαστικής προσφυγής ως απαράδεκτο, το Δικαστήριο δύναται να εξετάσει πρωτογενώς την υπόθεση και να μην την αναπέμψει στην ΕΑΔΗΣΥ, στην περίπτωση που ο σχετικός λόγος είναι αμιγώς νομικός και δεν αμφισβητείται το πραγματικό;
γ) το γεγονός ότι για την αίτηση αυτή έχει κατατεθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. έντυπα ηλεκτρονικού παραβόλου με κωδικούς πληρωμής 64133818895407080002 και 64132070295407080070).
Αποφασίζει
Την αποδοχή του ανωτέρω αιτήματος, διότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 1 του ν. 3900/2010.
Διατάσσει
1) Να εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η με αριθμό καταχώρισης ΑΚ19/11.1.2024/ΕΑΥ:2024001447, η οποία εκκρεμεί στο Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης,
2) Να αποδοθεί στους αιτούντες το κατατεθέν για την υποβολή της παρούσας αίτησης παράβολο, και
3) Να δημοσιευθεί η πράξη αυτή στις ημερήσιες εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΣΤΙΑ» και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Η παρούσα πράξη συνεπάγεται, κατά νόμο, την αναστολή εκδίκασης των εκκρεμών υποθέσεων, στις οποίες ανακύπτουν τα ίδια ζητήματα.
Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2024
Ευαγγελία Νίκα Ιωάννης Γράβαρης Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου
Κοινοποίηση:
1) στον Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων, προκειμένου να μεριμνήσει για τη γνωστοποίηση της πράξεως στα διοικητικά δικαστήρια, και,
2) στο Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης.