Μετάφραση Βαρβάρα Μπουκουβάλα, Πρόεδρος Πρωτοδικών Δ.Δ.-Δ.Ν. Guyane: οι εργασίες για τον μελλοντικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρονικής ενέργειας Larivot μπορούν να συνεχιστούν CONSEIL D’ETAT statuant au contentieux PD Nos 455465, 456314, 455497, 455500

 

Ανακοινωθέν τύπου 

CONSEIL D’ETAT statuant au contentieux PD Nos 455465, 456314, 455497, 455500

Guyane: οι εργασίες για το μελλοντικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρονικής ενέργειας  Larivot μπορούν να συνεχιστούν

 

Μετάφραση Βαρβάρα Μπουκουβάλα, Πρόεδρος Πρωτοδικών Δ.Δ.-Δ.Ν. 

Στις 22 Οκτωβρίου 2020, ο νομάρχης της Guyane εξέδωσε μία περιβαλλοντική άδεια για την κατασκευή σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιφέρεια του δήμου Matoury στη Guyane. Ο δικαστής ασφαλιστικών μέτρων του διοικητικού πρωτοδικείου της Guyane, ο οποίος επιλήφθηκε κατόπιν αίτησης των ενώσεων Guyane Nature Environnement και France Nature Environnement,  ανέστειλε την εκτέλεση της εν λόγω άδειας. Εκτίμησε ότι εν προκειμένω θεμελιώνονται σοβαρές αμφιβολίες για τη νομιμότητα της ως άνω άδειας, αφενός, εν όψει των στόχων  για τη μείωση των εκπομπών των αερίων θερμοκηπίου που ορίζει ο νόμος (-40% μεταξύ 1990 και 2030), και, αφετέρου, εν όψει των διατάξεων του πολεοδομικού κώδικα αναφορικά με την περιορισμένη επέκταση της αστικοποίησης σε παράκτιες περιοχές.

 

Ο Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης και η εταιρεία στο όνομα της οποία εκδόθηκε η περιβαλλοντική άδεια, EDF Production Electrique Insulaire, θυγατρική της εταιρείας ενέργειας σε περιοχές που δεν διασυνδέονται με το ηπειρωτικό μητροπολιτικό δίκτυο, ζήτησαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας να ανακαλέσει (ακυρώσει) την αναστολή των εργασιών στο μελλοντικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτές τις αιτήσεις αυτές.

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει λόγος να συνδεθεί άμεσα η περιβαλλοντική άδεια του μελλοντικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Larivot με το άρθρο L. 100-4 του ενεργειακού κώδικα, το οποίο θέτει στην εθνική ενεργειακή πολιτική ως στόχο τη μείωση των εκπομπών των αερίων θερμοκηπίου κατά 40 % μεταξύ 1990 και 2030. Πράγματι, καμία νομοθετική διάταξη δεν συνδέει αυτόν τον στόχο της εθνικής ενεργειακής πολιτικής και τις ατομικές αποφάσεις που εκδίδονται βάσει του περιβαλλοντικού κώδικα, όπως αυτή που αμφισβητείται εν προκειμένω. Η συνεκτίμηση αυτών των στόχων προβλέπεται αντιθέτως στον ενεργειακό κώδικα για την έκδοση άδειας λειτουργίας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Το ίδιο ισχύει και για την άδεια που εκδίδεται σύμφωνα με τον Κώδικα Περιβάλλοντος μόνο εάν αποτελεί και απόφαση λειτουργίας βάσει του ενεργειακού κώδικα, όπως προβλέπεται στο άρθρο L. 181-3 του Κώδικα Περιβάλλοντος. Αυτή, όμως, δεν είναι η περίπτωση της  αμφισβητούμενης άδειας.

 

Επιπλέον, το Συμβούλιο της Επικρατείας επισημαίνει ότι οι διατάξεις που αφορούν την περιορισμένη επέκταση της αστικοποίησης κοντά στην ακτή δεν εφαρμόζονται σε περίπτωση έκδοσης περιβαλλοντικής άδειας, κατ’ εφαρμογή της αρχής της διακριτότητας της νομοθεσίας, καθώς η έκδοση της εν λόγω άδειας δεν έχει σκοπό να επιτρέψει την κατασκευή μίας ή περισσότερων εγκαταστάσεων [ αλλά μόνο να επιτρέψει τον μελλοντικό φορέα εκμετάλλευσης να εκμεταλλεύεται αυτήν ή αυτές τις εγκαταστάσεις σύμφωνα με τη νομοθεσία των εγκαταστάσεων που έχουν ταξινομηθεί για την προστασία του περιβάλλοντος].

Για την απόφαση αυτή βλ. https://www.conseil-etat.fr/actualites/guyane-les-travaux-de-la-future-centrale-electrique-du-larivot-peuvent-reprendre

 

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *