Πηγή http://www.adjustice.gr
Αστική ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου, κατ΄ άρθρο 105 ΕισΝΑΚ, για τη δημιουργία σημείων αποκλεισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων σε επαρχιακές και εθνικές οδούς και αυτοκινητοδρόμους της χώρας, συνεπεία αγροτικών κινητοποιήσεων («μπλόκων αγροτών»), και τη διεξαγωγή, εκ μέρους εταιρείας άσκησης συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε.), των προγραμματισμένων δρομολογίων των λεωφορείων της από εναλλακτικές διαδρομές, λόγω παραλείψεων οργάνων της Ελληνικής Αστυνομίας, μεταξύ των οποίων και της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Μη στοιχειοθέτηση αυτής αρχικά, λόγω αδυναμίας των οργάνων της Ελληνικής Αστυνομίας, παρά τη διάθεση αστυνομικών δυνάμεων και περιπολικών από τις κατά τόπους αρμόδιες Αστυνομικές Διευθύνσεις και τη λήψη μέτρων τήρησης της τάξεως, να αποτρέψουν την κατάληψη των οδών, συντρεχόντων, εν προκειμένω, λόγων ανωτέρας βίας (αιφνίδια κατάληψη των οδών από πληθώρα γεωργικών ελκυστήρων, μαζικότητα και μεγάλη έκταση των συναθροίσεων των αγροτών, πραγματοποίηση των εν λόγω συναθροίσεων σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου ταυτόχρονα) και λόγω της άμεσης, μετά την κατάληψη των οδών, λήψης μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας των οχημάτων διά γραπτών αποφάσεων και προφορικών διαταγών. Στοιχειοθέτηση, όμως, αστικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, παρά τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων από εναλλακτικές διαδρομές, λόγω εξακολούθησης κατάληψης του οδοστρώματος από τους διαμαρτυρόμενους αγρότες για χρονικό διάστημα πέραν του μηνός (και συγκεκριμένα 40 ημέρες), ήτοι για χρόνο πολύ πέραν του ευλόγου, κατά το οποίο, πλην της ενημέρωσης των αρμοδίων Εισαγγελικών αρχών σχετικώς με την πορεία των καταλήψεων και του σχηματισμού ποινικών δικογραφιών εις βάρος καταληψιών από μεμονωμένο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, δεν αποδείχθηκε ο σχεδιασμός και η εκτέλεση οποιασδήποτε ενέργειας των οργάνων της Ελληνικής Αστυνομίας προς διάλυση των συναθροίσεων των αγροτών και προς άρση του αποκλεισμού των οδών, απομάκρυνση των γεωργικών ελκυστήρων και «σπάσιμο των μπλόκων». – Αξίωση της ενάγουσας εταιρείας άσκησης συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε.) για αποκατάσταση, κατ΄ άρθρο 298 Α.Κ., της αποθετικής της ζημίας, ισόποσης με το ύψος των απολεσθέντων εσόδων της από την μεταφορά προσώπων και δεμάτων -χειραποσκευών και αποσκευών-, που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, κι αν δεν διεξάγονταν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά της από εναλλακτικές διαδρομές, θα αποκέρδαινε. Αναπόδεικτη, διότι η ενάγουσα, καίτοι έφερε το σχετικό βάρος απόδειξης, κατ΄ άρθρο 145 παρ. 1 του Κ.Δ.Δ., δεν προσκόμισε επίσημα οικονομικά στοιχεία (ενδεικτικώς, περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α., ισολογισμούς, παραστατικά έγγραφα παραλαβής – αποστολής εμπορευμάτων, μπλοκ εισιτηρίων) τουλάχιστον των τριών προηγούμενων του ένδικου ετών, ολόκληρου του ένδικου, όπως και του επόμενου έτους, ώστε το Δικαστήριο να έχει συνολική εικόνα του κύκλου εργασιών της και να δύναται να συναγάγει με ασφάλεια εάν η διατήρηση των συναθροίσεων των αγροτών πέραν του ευλόγου χρόνου είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση των μετακινήσεων ατόμων και μεταφορών προϊόντων μέσω των λεωφορείων της ενάγουσας και σε ποια έκταση ή (και) πραγματοποιήθηκαν πάραυτα μέσω των παρακαμπτήριων οδών ή (και) αναβλήθηκαν για το μετέπειτα χρονικό διάστημα. – Αξίωση χρηματικής ικανοποίησης, κατ΄ άρθρο 932 Α.Κ., της ηθικής βλάβης της ενάγουσας εταιρείας συνιστάμενη στη μείωση της επαγγελματικής της πίστης και της προσβολής της φήμης της λόγω της ταλαιπωρίας του επιβατικού της κοινού. Αβάσιμη, διότι τα δρομολόγια εκτελούνταν κανονικά στην πλειονότητα των περιπτώσεων και, εν πάση περιπτώσει, η ενάγουσα εκτελούσε το συγκοινωνιακό της έργο από εναλλακτικές διαδρομές, επιπρόσθετα δε διότι ήταν γνωστό στο συναλλακτικό κοινό ότι η ενδεχόμενη ταλαιπωρία του δεν οφειλόταν σε δικό της πταίσμα. – Απορρίπτει την αγωγή.