Επειδή, με τις διατάξεις του ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (Α΄ 267), σκοπήθηκε η οργάνωση των αναγκαίων διαδικασιών για την αποτελεσματική και σύμφωνη με τους κανόνες του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαχείριση των συγχρηματοδοτουμένων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής επιχειρησιακών προγραμμάτων, τα οποία εκπονούνται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013, για την επίτευξη των καθοριζομένων στόχων αναπτυξιακής στρατηγικής, σύμφωνα με τις προβλέψεις των Κανονισμών (ΕΚ) 1083/2006 του Συμβουλίου της 11.7.2006 (ΕΕ L 210) και 1828/2006 της Επιτροπής της 8.12.2006 (EE L 371). Όπως δε έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ 3498/2017, 2206/2017, 1374/2016, 3932, 3458/2015, 3084, 2664/2014), οι πράξεις που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ανωτέρω νόμου και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών κανονιστικών αποφάσεων, οι οποίες σχετίζονται με την ένταξη ή την ανάκληση της ένταξης σε πρόγραμμα χρηματοδότησης εκπονηθέν στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013 διέπονται από νομοθεσία, η οποία αφορά, κατά το κύριο ρυθμιστικό της αντικείμενο, τη διαχείριση προγραμμάτων χρηματοδότησης έργων και παρεμβάσεων εν γένει για την επίτευξη στόχων αναπτυξιακής στρατηγικής. Ως εκ τούτου, οι διαφορές που γεννώνται από την προσβολή των ανωτέρω πράξεων, ενόψει της κατά τα ως άνω ειδικής φύσης του νομοθετικού πλαισίου που τις διέπει, δεν συνιστούν διαφορές περί την καταβολή κοινοτικών ή εθνικών ενισχύσεων, επιδοτήσεων και λοιπών συναφών χρηματικών παροχών, κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ. 4 περ. στ΄ του ν. 1406/1983 (…) και, συνεπώς, δεν υπάγονται, ως διαφορές ουσίας στην αρμοδιότητα των Διοικητικών Πρωτοδικείων, αλλά ανήκουν στην ακυρωτική αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
http://www.adjustice.gr/webcenter/portal/dprotodikeioath/apofaseis?