Ακυρωτικός Σχηματισμός
Α) Δ.Εφ.Αθ. 625/2016
Αμφότερες οι αιτούσες διέθεταν τα κατά το άρθρο 5 του ν.4275/2014 τυπικά προσόντα να επιλεγούν Προϊστάμενες Τμημάτων, αφού ασκούσαν καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος στο Υπουργείο Εσωτερικών, την 31-12-2013, σύμφωνα με τις διατάξεις περί αναπλήρωσης προϊσταμένων του δημοσιουπαλληλικού κώδικα, ασχέτως αν η αναπλήρωση τους είχε ανατεθεί με πράξη του αρμοδίου οργάνου και αν η άσκηση των ανάλογων καθηκόντων ήταν πλήρης ή μερική. Μη νομίμως η Διοίκηση έκανε χρήση του σκέλους της από 24-10-2014 εγκυκλίου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που παραπέμπει στις διατάξεις του άρθρου 87 του υπαλληλικού κώδικα και αναφέρεται στις περιπτώσεις που δεν υπάρχουν υποψήφιοι που κατέχουν τα νόμιμα τυπικά προσόντα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων. Εφόσον ούτε στην προσβαλλόμενη πράξη, ούτε στα έγγραφα του φακέλου της δικογραφίας βεβαιώνεται ότι οι επιλεγέντες υπάλληλοι είχαν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου ή αναπληρωτή προϊσταμένου οργανικής μονάδας, πριν την επιλογή τους ως προσωρινών Προϊσταμένων Τμημάτων με την προσβαλλόμενη απόφαση, η επιλογή αυτών είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που με την ίδια απόφαση παραλείφθηκε η επιλογή των αιτουσών.
Β) Δ.Εφ.Αθ. 626/2016
Ανεξαρτήτως αν στο παρελθόν ο αιτών είχε διατελέσει Προϊστάμενος Τμήματος στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κατόπιν επιλογής από υπηρεσιακό συμβούλιο, εφόσον αυτός στις 31-12-2013 ασκούσε καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου Τμήματος, δεν είχε προτεραιότητα στην επιλογή προσωρινού προϊσταμένου Διεύθυνσης έναντι των επιλεγέντων, από τους οποίους, ορισμένοι υπηρετούσαν, κατά την ίδια ημερομηνία, ως Προϊστάμενοι Διεύθυνσης, άλλος εκτελούσε καθήκοντα Αναπληρωτή Προϊσταμένου Διεύθυνσης, σε άλλους είχαν ανατεθεί καθήκοντα Αναπληρωτή Προϊσταμένου Διεύθυνσης μετά τις 31-12-2013, και άλλοι, στις 31-12-2013, υπηρετούσαν ως Προϊστάμενοι Τμημάτων. Κατά συνέπεια, όσον αφορά την επιλογή των προαναφερθέντων υπαλλήλων ως Προϊσταμένων Διευθύνσεων, η προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή των νομίμων κριτηρίων του άρθρου 5 του ν.4275/2014 και δεν χρήζει περαιτέρω αιτιολογίας.
http://www.adjustice.gr/webcenter/portal/defeteioath?_adf.ctrl-state=nk8i2fto6_4&_afrLoop=2591222317682505#!